Livet börjar här och nu...

Sitter här i min ensamhet och klockan börjar närma sig midnatt. Jag har min musik igång och lyssnar på 3 låtar. The Reason - Hoobastank, A drop in the ocean - Ron pope och Halleluja - Jeff Buckley.
Jag sitter och lyssnar och tänker på hur mycket man har framför sig men även lagt bakom sig. Så mycket man saknar men saker som även i sin helhet kan kvitta. Blir lite dyster när jag lyssnar på de här låtarna, de lägger sig som ett tecken, I had a reason how was dropt in the ocean and now i need a halleluja. Väldigt jobbigt så jag tror jag behöver;

Dags för lite själv-peppning här. Jag har världen framför mina fötter, jag är ung och ser otroligt fräsch ut enligt min lärare (tack!) Jag kan göra vad tusan jag vill, livet börjar här och nu.

Till att börja med är det jag som snart fyller år. Lite kul med vänner och massa annat i det nya huset med singstar och tacos för att förbereda oss inför en toppen kväll på underbar där ingen eller ingenting ska få dra ner mig. Livet ska leka och jag ska vara lekledaren!

Jag ser sena kvällar och nätter med högt spelandes musik, skratt och snack. Jag ser oss dansa på stranden, i solnedgången, till vindarnas sus, hur vi skriker ut att livet leker. En road trip med jonna som förare, fyra tjejer med solglasögon i en nercabbad bil med låten superstar dunkandes. Jag ser hur vi skämmer bort oss, unnar oss dyra mysiga luncher och middagar på fina restauranger, shoppar tills vi inte orkar bära mer kassar och driver runt i storstäderna. Vi låter inte en enda sekund gå till spillo. Går på konserter och sjunger med till Akons underbara låtar, gungar till musiken och känner rytmen föras genom kroppen som en rysning. Går på fester och bryr oss inte om de andra som kollar snett på oss av avund, dricker dyra drinkar, partyhattar till tusen och ingenting ska gå snett!

Det är nu det gäller...

Kommentarer
Postat av: jonna

perfekt..

2008-02-14 @ 15:48:47
URL: http://jonnacronberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0