solig dag i malmö..

image2

Halloubans. Nu tänkte jag skriva lite om min dag som jag tillbringade med den tjejen vid namn Maisie. Det var en solig morgon från början och jag såg verkligen fram emot en dag med stor shopping. Jag lovar att jag kommer nu dokumentera varje steg vi tagit under våran soliga dag i malmö.

Bilen rullade vid halv tio imorse från jonstorp, sov halva natten kan man säga så trött var jag i bilresan dit. Men jag tog mig upp på morgonen ändå. Så man kan väl säga att resan till "knutan" gick otroligt snabbt idag. På vägen dit hade jag väl lite såkallad resfeber, var både nervös inför resan
men dessvärre ifall jag skulle hinna med tåget.
Jag kan därimot meddela att situationen löste sig mycket bra.

Jag kom till knutan vid prick 10,04, det var då tåget skulle gått sin färd mot malmö. Panik hade jag och sprang ner till perrong 1. Jag hade en nedrans tur idag kan jag ju verkligen tala om.  Tåget rullade precis in på perrongen och mitt framför mig hade jag ett stort leende. Det var maisie som stod och trycktes med massor av folk inuti tåget. Härligt, tänkte jag då medans jag stod där med nästan svetten rinnande nerför min panna.

Satte oss sedan på tåget för att luta oss tillbaka mot en resa till malmö.
Resan tog sin lilla tid, vi var framme vid ca 11,00. Vi steg av tåget och
mötte ett soligt malmö. Skönt...
Vi började gå mot schtaden. Första butiken var "Zara". Maisie direkt på ett par små fina bruna skor. Hon var tveksam på köpet, men yes, hon tog dom. Jag hittade med ett par men som vanligt lika osäker så jag väntade för
att se om jag kanske skulle hitta några andra någon annanstans.

Fortsättningsvis på dagen var det många goa butiker vi befann hos i,  Zara, HM, MQ, Åhlens City, DinSko, osv. det var många fina butiker. Vi tog en lyxig lunch på matstället MCdonald´s , de känner ni väl till? och därefter en fika på mysia Expresso House, riktigt gott!
Vi var nu klara med våran shopping in i den sista butiken som var Lagerhause. Vi hade påsar fulla i händerna. I Maisies påsar fanns det; skor (zara), t-shirt (zara), skor (dinsko) och leggins (veromoda). Skofettishist på Maisie där. Jag hade också lite fint i mina påsar; skor (dinsko), skärp (ginatricot), linne (JC), väst (HM) och örngott (lagerhause). Vi var nöjda och glada båda två.

På vägen till tåget tillbaka kan jag ju bara säga ett ord för; SVETT. Tåget vi skulle med gick 15,37 och när vi var på lagerhause var de 5 min kvar. Panik i kassan sedan när vi märkte att de 5 minutrarna blev 2 minutrar. Vi sprang, sprang och sprang. Hade även tur den här gången. Vi hann med de. De negativa var väl att våra fötter stank och svetten rann, (ordentligt den här gången). Därför beslutade vi båda att dra en liten sömnstund på tåget. Trötta båda två. Var i ängelholm vid ca 16,50 tiden. Gick till Ica för lite mat till morgondagen. FÖRLÅT TANT! =)

För att kortfatta dagen så är jag otroligt glad och nöjd. Bra väder, bra shopping, bra mat och sist med inte minst MAISIE. Kanon helt enkelt.

Ett par sista ord till mina nära och kära, ha en bra fortsättning på helgen och ha riktigt kul för snart ses vi igen och då blir det fullrulle i vecket!

Arrividerci :)

Kommentarer
Postat av: maisie

tack för en mega bra dag

2008-02-09 @ 22:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0