some love is suicide

jag hade ett beslut att fatta,

väg att välja


antingen kunde jag ligga tyst

lyssna på våra låtar

och sluta andas vid orden i sångerna

som påminnde om honom


jag kunde stirra på klockan i timmar

och räkna minuterna som gick

utan honom


jag kunde leta rätt på hans parfym när jag var inne i stan

och låtsas, leva mig in i en dröm

där han stod framför mig

luta mig fram, lukta och dra in varenda millimeter

av doften, hans doft


jag kunde läsa hans sms, gång på gång

alla sparade sms där det står hur mycket han älskar mig

att jag var hans paj


jag kunde sitta med hans msn-ruta uppe och vänta

i ett flertal timmar på att han skulle skriva "hej"

och när han väl gjorde det, gråta för att han skriver
förkortningar

och inte verkade bry sig.


eller

så kan jag


blocka honom på msn

ta bort hans nummer

radera alla sms

radera alla bilder


och bara lägga mig ner och dö


Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

Gud, det är så svårt. Man vill ju inte radera honom ur sitt liv liksom, fast det kanske är bäst.. :/ Suck .

2008-02-14 @ 09:15:58
URL: http://www.empemelie.blogg.se
Postat av: Anonym

ge upp

2008-02-20 @ 17:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0