vardagen

en dag går riktigt fort, nästan lite för fort ibland, fast det berors på om de är något man längtar efter så kan de gå fort ;).
idag var jag bara glad över att det gick fort. Vi hade inte så många lektioner idag så det var skönt. Vi hade istället håla i "3 timmar".  Då satt vi och pluggade Natur, vi hade kemiprov senare på eftermiddagen. Ni är för goa ni mina vänner. Sedan kom tiden då provet blev av, stressen den sprang som en gris som precis satt sig på en spik genom hela provet kan jag ju säga. Inget roligt alls, men men de kan bli så ibland.
Nu sitter jag här och funderar väldigt mycket, en sådan där fundersam dag idag ^^.
Ska jag? ska jag inte?...för jag vill, eller vill jag?...klart jag vill :)
jag tror att precis nu efter julen är de känslornas tid, både bra som dåliga. För hela dagarna långa går det inte en sekund utan att jag känner något.
Just nu sitter jag och tänker på om hur det blir i morgon dagen. Jag har alltid sådan ångest inför dagen som ska komma imorgon och dagen där på osv. Det konstiga är att jag aldrig vet varför jag känner så.
Men jag lever på mitt liv i lycka och bekymmer. Lyckan kommer och lyckan går, som i visan. Det är så jag får ta min vardag, jag vet aldrig hur den kommer att bli, men de kan inte hjälpas, den blir som den blir.
Jag är väldigt tom inom mig helt enkelt, men vem har sagt att det är något fel?
Jag vill så mycket i mitt liv att det är svårt att kontrollera det, kanske är det därför det är som de är?
Mina känslor strömmar från gott och ont, hur vet jag hur jag ska ta det?
Jag vet inte riktigt om jag ens orkar lägga ner min tid på att tänka på det just nu, men ändå gör jag det. Det är svårt att inte göra det. Några punkter i livet jag har väldigt svårt att förstå;

*  tiden? den går för fort...
* morgondagen? hur kommer den att bli...
* vad har hänt med den personen? inget jag vet eller någonsin kommer få veta...
* ni, vad håller ni på med? jag orkar inte bry mig....

jaa, listan kan bli lång. MYCKET lång! jag känner mycket, jag känner mig sviken, arg, ledsen, förvirrad...
ja och alla de där sakerna man inte vill känna...
Men just nu orkar jag inte lägga ner min tid på just det.
Jag ska vara glad som lever, det är så jag får se de.

avslutningen på bloggen idag blir ordet;  HOPPAS! :)

pusshej,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0