det är bara jag

Ännu en gång, jag vet att jag är dålig på att uppdatera men den här gången är det faktiskt för att blogg.se har strulat så himla mycket. Sådeså! Idag är det måndag och måndag tycker vi om, eller hur? NAT!
en riktig slappe måndag är vad det har vart idag, en dag med massa sömn&snarkningar , (me like) som
spenderats i huset a la thess. i övrigt så är det sista sömnen som man kan njuta ikväll och det bokstavligt talat suger! dumma skola! jag vill ha lov, så ge mig lov!!! GE MIG SOMMAR!

samtidigt så faller mörkret ute. sitter jag här inne och dunkar musiken på hög volym. dörren är stängd. och det är bara jag ..för en stund. bara lilla jag. lilla lilla therese camilla. jag känner mig seg och hängig idag. som om allt i min lilla kropp vore någon annans, eller kanske som om de vore infekterat. ja, det känns som om hela jag är infekterad av ett fruktansvärt virus. känslor och halsont som strular, vilket också stämmer!

för en stund är det bara jag. och jag kan inte låta bli att längta tillbaka. nostalgin spriden i hela kroppen. jag drömmer mig tillbaka. just nu befinner jag mig på den dammiga vinden i boden i halmstad. en liten liten flicka stirrar blint på den stora världen. jag befinner mig i hamocken med pappas armar virade runt omkring mig, precis som på fotona jag har sett. jag befinner mig brottandes på lillebros mage i sackosäcken.

för en stund är det bara jag. och jag ska nu lägga mig i sängen och bläddra igenom mina sex skrivna böcker. mina dyraste ägodelar.

min första dagbok, första orden; "Hej dagbok. jag är i halmstad hos farmo och farfar och det är bara jag vaken och jag vill så gärna att dom ska gå upp fast jag har ju dig. min dagbok och du är min fast du sover och jag har en lillebror och han sover också och han är jätte snäll idag tror jag. Hejdå dagbok" den elfte april 1998.

jag är så glad över att ha skrivit så mycket i mina dagar. så mycket att jag har sex nästan fulla böcker. det är en trygghet att kunna vända sig tillbaka, bläddra igenom i stort sett hela sitt liv. se tillbaka på det goda, som det onda.

för en stund är det bara jag,
bara en liten therese camilla
med sex dagböcker.

känns så skönt att kunna se tillbaka, på allt som varit, så som förra året till året då jag började gå.
nu börjar mina ögon slumra och lilla jag ska ta&sussa.
och drömma om dagarna med solen, värmen&blommorna! SOMMAREN!
imorgon är det dags att ta tag i plugget, läsa ut en svenska bok, skriva ett referat
och öva på lite glosor. ack ack, så det är därimot inget jag ska drömma om!

godnatt på er!

sayonara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0