I found the light in what i thought was dark

Ja, man kan ju inget annat bli än att bli avundsjuk när man läser på vissa bloggar runt om i Sverige när dem skriver att dem har fått jobb genom sin blogg. Jobb som att skriva en krönika en gång i veckan, eller bara skriva allmänt. Det är sjukt hur mycket jag skulle vilja sitta i deras sits just nu, sjukt hur mycket jag vill vara en av dem. som faktiskt har så tur.

Det är inte ofta jag upplever tur, iallafall inte som jag tänker på som något vanligt. Men om jag låter tankarna flöda så inser jag att det ligger tur bakom massa saker. Jag hade tur som vann det stora rosa gosedjuret på liseberg förra året, det var nog så kallad ren tur. Ett annat exempel kan vara att jag hade oturen i turen.. jag flyttade. Det förde med sig mycket tur, men också en del med otur.

Jag har haft tur som fått lära känna er, ( underbara vänner ) jag har haft  tur som fått ännu en erfarenhet i livet (om man kan se det som tur), jag har haft  tur som fått uppleva det jag nu gjort de senaste månaderna, jag har haft sån tur som fick känna känslan av att bo i "semesterparadiset" jonstorp.

Tror att det här är första gången jag inser att det faktiskt medfört bra saker med att ha flyttat. Istället för att försöka hitta allt det mörka i det egentligen ljusa har jag hittat det ljusa i det jag trott var mörkt.

och det känns bra!



Det blev en helt annan sak än vad jag tänkt att skriva om idag, det jag egentligen ville skriva för idag var att jag älskar att skriva! Men att vissa har talangen, andra inte och jag kanske inte har det som krävs för att bli en av dem som har sån stor skicklighet till att få skriva för en tidning,. nej, troligtvis har jag inte det.
men man har sin egna skrivstil
och det viktigaste av allt är nog att Jag älskar att skriva!

för jag gör det för mig själv,
och inte för er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0