nu när det är försent

Och där satt jag på andra sidan,
utan att du visste att det var jag

Vilket fick mitt samvete att höjas,
mitt samvete att sjunkna ihop till en stor pöl
. en pöl av olycka .

Det borde inte vara jag som har dåligt samvete, det ska inte vara jag som har dåligt samvete. Egentligen ska jag överhuvudtaget inte behöva ta hänsyn till dig. Men varför bryr jag mig och så helt plöstligt?

Som en bomb från himmlen som slog ned rakt i mitt rum, rakt på mig.
. en bomb av olycka .

Det är inte jag som ska säga "Jag är ledsen för hur jag hanterade situationen", för i det läget jag var i är det lätt att förvirras och att inte tänka. Man drivs med och sen är det försent. Och på en liten kant tycker jag fortfarande att jag gjorde rätt, men bara en liten kant.
Det är försent nu!

Och nu när jag äntligen vet vad jag vill säga,
så är det försent.


Om du bara visste!
visste att det var jag, visste hur jag känner mig

för nu vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0