värmen av kärlek

"Jag ser en bussfärd mellan en avgång och ett mål som en plats där man får glida in i sin egen värld. Jag dagdrömmer ofta, stirrar blint ut genom fönstret och ser hur träd och föremål susar förbi samtidigt som jag leker med mina tankar och föreställer mig att mina drömmar slår in, just i den stunden, just på den bussen."

tog mig äntligen i kragen, öppnade ett tomt word dokument och började bara skriva. jag tänkte inte, bara lät fingrarna knappa över tangentbordet automatiskt och se, nu har jag skrivit en hel del på min krönika. en hel del finslip krävs men det har jag verkligen tid med. härligt! jag är stolt över mig själv..

sjukt mycket att göra. sjuk för lite tid. och sjukt för lite ork. och det värsta är att jag är sjuk. halsont kan knappt svälja eller prata plus att örat är helt igentäppt. att krypa ner under mitt turkosa varma täcke, puffa till kuddarna, dra täcket över huvudet och somna om hade inte varit fel just nu. eller en varm famn runt om sig och några djupa andetag vid nacken och känslan att känna värmen av kärlek. kom kom kom! ne fy bubblan för att vara sjuk! ett plus i kanten är att jag när jag har ont i halsen kan jag knappt prata längre. kanske anses som positivt? slipper svara på alla frågor jag inte vill svara på.

fikade med papput innan och gud vad jag älskar dig. du bryr dig verkligen. kom hem vid fyra tiden, sen dess har jag legat i sängen, gjort lite på samhällen och kollat igenom tyskabäckerna. jag är allt för duktig jag. med virvlande tankar och känslor som sticker i hela kroppen har jag kämpat mig igenom dagen. men nu tog allt bara stopp, energin försvann och jag orkar inte en enda sekund till. jävla halsont!

ska lägga mig i sängen, må om mig lite och sedan vara social mot familjen. en liten familjekväll och berätta precis allt som rinner i mitt huvud just nu. det är det bästa sättet. viktigt viktigt!

therese plus sjuk plus skola är lika med sant. therese plus känslor plus prata är lika med sant.

Sayonara


Kommentarer
Postat av: Jonna

therese + jonna = smart plan

2008-05-26 @ 21:01:16
URL: http://jonnacronberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0